[Berlin-wireless] Üble News auf Heise

demos demos
Fr Sep 4 01:08:27 CEST 2015

Hallo,

Ich möchte an dieser Stelle auf die Koordinationsmailingliste:

und das Koordinationswiki:
https://libreplanet.org/wiki/Save_WiFi

zum Widerstand gegen diese u.g Regulierungen hinweisen.
Desweiteren ist mithilfe in diesem Wiki
https://wiki.c3d2.de/HardwareRecommendation
gern gesehen! :)
Dort sind schon einige Libre Hardware Boards eingetragen, aber es ist
noch herauszufinden auf welchen Chips sie basieren und ob sie zum
Beispiel OpenWRT unterstützung haben.
Der Rasberri ist nicht dabei, denn der Bootloader ist nicht freie Software.
Diese Boards haben (alle?) kein integriertes Wlan, diese sollten also
nicht unter die Regulierung fallen.
Die Lösung ist also eine zweiteilige: Boards + extra Wlan

Liebe Grüße
Demos

--
Echt Dezentrales Netz - EDN:
The goal of EDN is to verify the applicability of existing technologies

"There are many fights more important than the fight over how the
internet is
regulated. Equity in race, gender, sexual preference; the widening
wealth gap;
the climate crisis ? each one far more important than the fight over the
rules
for the net.
Except for one thing: the internet is how every one of these fights will
be won
or lost. Without a free, fair and open internet, proponents of urgent
struggles
for justice will be outmaneuvered and outpaced by their political opponents,
by the power-brokers and reactionaries of the status quo.
The internet isn?t the most important fight we have; but it?s the most
foundational."
Cory Doctorow
(http://www.theguardian.com/technology/2015/jun/15/internet-answer-questions-of-our-time)